تبلیغات
هیأت عاشقان سالارشهیدان zqz.ir/heyat - راه‌های مقابله با فعالیت‌های ضد مهدوی در فضای مجازی
 
هیأت عاشقان سالارشهیدان zqz.ir/heyat
حسین که بود؟ حسین چه کرد؟ نقشی که از او سر زد تو همان کن.

نبرد سایبرِی

راه‌های مقابله با فعالیت‌های ضد مهدوی در فضای مجازی

کد خبر : 2569

تاریخ انتشار : 28/02/1393 - 19:25


نبرد سایبرِی

«بوریا» : اینترنت و فضای مجازی از بدو فراگیر شدن، گستره وسیعی از اطلاعات را در معرض همگان، نمایان ساخت و پس از آن، انواع اطلاعات اعم از ـ صحیح و ناصحیح، خوب و بد ـ با کمترین هزینه و توسط همگان، در معرض عموم قرار گرفت.

پس از آن بود که اندیشه‌ها و مکاتب گوناگون از این بستر، جهت ارائه مطالب مورد نظر خویش بهره بردند و چندی نگذشت که فضای مجازی، بستری برای تقابل و جنگ همه جانبه اندیشه‌ها گشت. از آنجا که مذهب حقه تشیع ـ به طور عام ـ و عقیده مهدویت ـ به طور خاص ـ مخالف همه مکاتب و انگاره‌های انحرافی جهان است، هجمه‌ای همه جانبه علیه اسلام و تشیع و به طور خاص، اندیشه و دکترین مهدویت در عرصه اینترنت به راه افتاد.

این مقاله در صدد است به بررسی برخی از شیوه‌های مقابله دشمن با فرهنگ مهدوی در عرصه اینترنت و وب بپردازد. در پایان نیز پیشنهاداتی در مورد شیوه مقابله با این حرکات دشمن ارائه خواهد شد.

هجمه‌های مجازی دشمنان

سایت‌ها به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم، در برابر فرهنگ صحیح مهدویت، موضع می‌گیرند و مطلب می‌نگارند. منظور از مقابله غیر مستقیم، تقابل با فرهنگ مهدوی از طریق نفی اصول و پایه‌های اسلام و مذهب شیعه دوازده امامی است؛ که در حقیقت، پشتوانه و تثبیت‌کننده این تفکر هستند. از این نمونه سایت‌ها می‌توان به سایت‌های ضد خدا، ضد مذهب تشیع، فرقه‌های ضالّه و گمراه کننده و حتی سایت‌های ضد اخلاقی و سرگرم کننده اشاره نمود. مقابله مستقیم هم به تقابلی اطلاق می‌شود که هدف آن، مستقیماً معارضه با تفکر مهدوی است که هم در سایت‌های مذکور و هم در سایت‌های خاص به صورت صریح یا ضمنی دیده می‌شود. برای نمونه به سه دسته از این پایگاه‌های اینترنتی اشاره می‌شود:

ـ سایت‌های وهابیت:

وهابیت ـ به دلیل پشتیبانی مالی و سیاسی وسیعی که از آن می‌شود ـ بیشترین هجوم خود را، نه به کافران و مشرکان، بلکه به فرهنگ اصیل شیعه وارد می‌آورد. شبهات مرتبط با مهدویت در تیراژ وسیع و در قالب کتاب، نشریه، لوح فشرده و... توسط وهابیون در مناطق شیعه‌نشین توزیع می‌گردد. سایت‌های وهابیت به شکل‌های مختلف و به زبان‌های گوناگون، بنیان و اصول مذهب شیعه را مورد هجمه سنگین خود قرار داده‌اند. جالب آن است که بسیاری از این سایت‌ها، بخش فارسی بسیار قوی‌ای دارند و از فروم‌های1 عمومی خوبی برخوردارند. در این‌سایت‌ها، بحث‌های چندجانبه و به ظاهر، بی‌طرفانه صورت می‌گیرد؛ ولی به هنگام جمع‌بندی، اعتقادات وهابیت ختم می‌شود و نظرات مخالف، یا سانسور شده و یا در حاشیه قرار می‌گیرند.2

به نمونه زیر در یکی از این سایت‌ها دقت کنید:

كتاب‌های متقدّم شیعه در قرن‌های سوم، چهارم و پنجم هجری، بر خیالاتی و افتراضی بودن امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف اتفاق نظر دارند. همه آقایان «المرتضی» و «النعمانی» و دیگران می‌گویند كه «ما با دلیل‌های عقلی، وجود این انسان را فرض می‌كنیم و هیچ دلیل و برهان تاریخی و علمی درستی بر وجود او نداریم». فرضیه امامت الهی كه بر پایه عصمت و غیبت او بنا نهاده شده، نظریه سیاسی اهل‌بیت علیهم السلام نیست. این تئوری، ساخته و پرداخته متكلّمین بوده و به زور و بهتان به اهل‌بیت علیهم السلام ، نسبت داده شده است».3

ـ سایت‌های بهائیت:

بهائیت ـ که سابقه تشکیل حدوداً 150 ساله‌ای دارد ـ با کمک انگلیس، اسرائیل و صهیونیست‌ها توانسته است از نظر مادی و تبلیغاتی، پیشرفت زیادی نماید. این فرقه ـ که از نظر عقیدتی و اخلاقی، مشکلات بسیاری دارد ـ جهت جذب هم‌کیش از روش‌های جذاب و جدیدی بهره می‌گیرد که توجه به آنها برای برنامه‌ریزان فرهنگی، امری لازم و ضروری است. اساساً بهائیت از برداشت ناصحیح از آموزة مهدویت ریشه گرفته و به وجود آمده است؛ لذا می‌بایست توجه ویژه‌ای به موضع‌گیری این فرقه در قبال آموزة مهدویت داشته باشیم. خوب است به نمونه‌ای از تهاجمات این فرقه در برابر تفکر مهدوی که در سایت‌ها منتشر شده اشاره‌ای کنیم:4

«در قسمتی از برنامه که به بحث در مورد مدعیان اختصاص داشت، مهمان برنامه... با زدن تهمت دیوانگی و جنون به آن حضرت (سید علی محمد باب)، به تکرار ادعاهای واهی پرداختند. ایشان با قرار دادن حضرت باب در زمره مدعیان دروغین مهدویت، این نکته مهم را فراموش کردند که ایشان، مدعی مهدویت نبودند؛ بلکه خود مهدی موعود اسلام و پیامبری راستین بودند ... نکته بسیار جالب دیگر در سخنان همینمهمان محترم، صحبت از مکان ظهور مهدی بود که در روایات، مشرق ذکر شده و بنا به تعبیر خود ایشان، مقصود علی الخصوص ایران می‌باشد. همچنین باید از حدیثی یاد کنم که باز همین مهمان ذکر کردند از امام صادق علیه السلام ؛ بدین مضمونکه گروهی در آخرالزمان قیام می‌کنند که حقشان داده نمی‌شود؛ باز قیام می‌کنند و کشته‌های این‌ها شهید هستند. تاریخ، قیام بابیان را خوب به یاد می‌آورد و به درستی که حق ایشان را ندادند و چه خون‌ها که از ایشان نریختند و الحق و الانصاف که آنها شهید شدند».5

ـ سایت‌های عرضه کننده تفکرات غلط درباره مهدویت:

این گونه سایت‌ها ـ که آگاهانه یا ناخودآگاه به رواج برداشت ناصحیح خود از فرهنگ مهدوی می‌پردازند و در این زمینه از تعلقات شیعیان به مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف بهره می‌گیرند ـ به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.

در دسته‌ای از این سایت‌ها ـ که حاوی تفکرات انجمن حجتیه و مشابه آن است ـ هرگونه برخورد با حکومت‌های ظالم و یا برداشت سیاسی از اسلام را تا ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ممنوع می‌دانند. این طرز تفکر ـ که از قضا بسیار مورد توجه استعمار هم قرار گرفته است ـ در برخی نوشته‌های اینترنتی هم دیده می‌شود.

دسته دوم، در بردارنده شیوه‌های غلط ارتباط با حضرت و تبلیغ وسیع ملاقات‌ها، مشاهدات، کرامت‌ها، خواب‌ها و موارد دیگر است که تأثیر مخرب این برداشت‌ها، در صورت نبود پشتوانه صحیح عقیدتی، قابل اغماض نیست. یادمان نمی‌رود که هر از چندگاهی، مکانی به واسطه ادعای حضور حضرت در آنجا، مورد بهره برداری عده‌ای قرار می‌گیرد و حتی برای آن، سایت هم ساخته می‌شود و پس از بررسی، فریب و دروغ عاملان آن آشکار می‌گردد.

دسته سوم شامل سایت‌هایی است که بدون ارائه بحث‌های تخصصی حدیثی و علمی، به تطبیق شرایط کنونی با شرایط هنگام ظهور می‌پردازند و زمانی را برای ظهور مشخص می‌کنند. زیان‌های این گفتارها در سلب اطمینان مردم، بر کسی پوشیده نیست. باید توجه داشت که بسیاری از مطالب ذکر شده در بالا، به صورت وبلاگی ـ که گستره‌ای رایگان دارد و قابل نظارت هم نیست ـ در حال انتشار و ارائه است.6

ـ سایت‌های روشنفکران غرب زده:

نویسندگان این مقالات ـ که متأسفانه مورد توجه بسیاری از دانشجویان هم قرار می‌گیرند ـ مطالب غیرصحیح خود را به طور مستقیم (مثلاً با نوشتار) و غیر مستقیم (مثلاً از طریق مصاحبه‌ها و کنفرانس‌ها) عرضه می‌کنند. به نمونه‌ای از این مطالب ـ که در سلسله مقالاتی با نام «امام زمان به چه کار فُقها می‌آید؟» و توسط آقای اکبر گنجی ذکر شده ـ توجه فرمایید: «اگر کسی به دقت، احادیث جلد سیزدهمبحارالانوارملامحمد باقر مجلسی واصول کافی شیخ کلینی را از نظر بگذراند، در خواهد یافت که برساخته امام زمان (فرزندامام یازدهم)، برساخته‌ای کاملاً تاریخی است. یعنی، متعلق به فرهنگ وجامعه عربی است».7

راهکارهای مقابله با هجمه‌های مجازی

1ـ بهترین راهکار، تقویت عقاید و باورهای دینی است. این تقویت و استحکام بخشی، به ویژه در مورد باورهایی هم‌چون ولایت و مهدویت -که دشمن روی آنها تمرکز بیشتری نموده و سعی در تخطئه و یا به انحراف کشیدن آنها دارد- ضروری‌تر به نظر می‌آید. این راهکار، عمومی است و هر انسان متعهدی ـ که خود را در معرض تقابل و تهاجم می‌بیند ـ می‌بایست خود را مجهز به این سلاح نماید. اگر نگاهی گذرا به برخی شبهه‌های نو در عرصه شبکه‌های مجازی بیندازیم، شاید لازم باشد که یک بازبینی مجددی بر عقایدمان ـ که تصور می‌کردیم آنها را به خوبی و به صورت استدلالی فراگرفته‌ایم ـ بنماییم.

2ـ ایجاد سایت‌هایی جامع، پویا، به­روز و چندزبانه پیرامون آموزة مهدویت ـ که بتواند این آموزه را تبیین نموده و تمام شبهات و سؤالات مطرح شده در این زمینه را پاسخ گوید ـ راهکار مهم دیگری است. اگرچه سایت‌های مختلف، جسته و گریخته به این موضوع پرداخته شده، ولی نبود سایت (و به عبارت دقیق‌تر پورتال) جامع و چندزبانه در این موضوع، برای کاربران خارجی و حتی داخلی نمایان و محسوس است. به عنوان مثال، چندی پیش، اینجانب به وبلاگی سر زدم که نویسنده آن، جوان دانشجوی آمریکایی بود. او مطالبی را که در مورد «مهدی» شنیده بود، در چند سطر آورده بود که برخی از آنها هم نادرست بود. من در قسمت نظرات، او را کمی راهنمایی کردم، ولی متأسفانه به علت نبود مرجع انگلیسی مناسبی، نتوانستم او را به سایتی جامع رهنمون کنم. جالب اینجاست که در یک نظر، ذیل متن آن فرد، آدرسی اینترنتی برای راهنمایی درج شده بود که مربوط به فرقه منحرف احمدی و قادیانیه بود!

3ـ تربیت جهادگران مجازی در برابر تهاجم دشمن، دیگر شیوه تقابل است. این جهادگران، باید آموزش‌های مهارتی لازم در دو جنبه علمی و فنی (هم‌چون علوم رایانه­ای، زبان خارجی و ...) را به طور دقیق و حساب شده ببینند.

فراموش نکنیم که دشمنان برای مقابله با فرهنگ مهدوی از پشتوانه مالی و فنی بسیاری زیادی بهره می­گیرند که نمود آنرا می­توان در تعداد، تنوع و فن­آوری سایت‌ها، کتاب‌ها و نرم­افزارهای آنان دید؛ ولی از آنجا که ما معتقدیم بُعد علمی و کلامی شیعه قادر به پاسخ‌گویی به هر شبهه و به دنبال آن، پیروزی در هر میدانی است، کافی است با تربیت و تبلیغ کاربران زبده فنی به همراه پشتوانه و عقبه عظیمی که در اختیار داریم، به جنگ با دشمن برویم. این جهاد را می‌توان از طریق ایجاد وبلاگ‌های پاسخگویی، ورود به عرصه چت و حتی در مواردی، حمله و هک نمودن سایت‌های دشمن پی گرفت. و در آخر، کلام گهربار امام رضا علیه السلام را به یاد بیاوریم که: « إنَّ النّاسَ لَو عَلِموا مَحاسِنَ کَلامِنا لَاتَّبَعونا؛8 اگر مردم، زیبایی‌های سخنان ما را بشناسند، قطعاً از ما پیرویمی‌کنند».

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

. دانش آموخته دوره تخصصی مهدویت، کارشناس کامپیوتر.

1. Forum.

2. نمونه این پایگاهها دو سایت "http://forum.mosalman.net" و نیز " http://www.aqeedeh.net " هستند.

3. http://www.aqeedeh.net/index.php?id=100&nid=100.

4. اشاره نویسنده بهایی به برنامه «به سوی ظهور» صدا و سیما بوده است

5. http://www.newsaqar.info/article-print-29.html .

http://www.newsaqar.info/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&printertopic=1&t=497&start=0&postdays=0&postord

er=asc&vote=viewresult&popup=1.

 

6. برخی از این مطالب را در سایتها و وبلاگهای متعدد می توانید ببینید که به علت ملاحظاتی، از ذکر آدرس آنها خودداری می‌‌گردد.

7.. http://www.radiozamaneh.org/idea/2008/11/post_430.html

8. معانی الأخبار، ص 180 و بحارالأنوار، ج2، ص30.

پدید آورنده :زهیر دهقانی آرانی


منبع:
http://www.borya.ir/news/2569/نبرد-سایبرِی.html





نوع مطلب :
برچسب ها : نبر سایبری،
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


درباره وبلاگ

امام سید علی
حسینی خامنه ای:

هیئت‌ها نمی توانند سکولار باشند؛


هرکس علاقه‌‌مند به امام حسین(ع) است،

یعنى علاقه‌‌مند به اسلام سیاسى است،

اسلام مجاهد است،

اسلام مقاتله است،

اسلام خون دادن است،

اسلام جان دادن است

و معناى اعتقاد به امام حسین(ع) این است
********************************

... آن نقطه‌‌ى ثقل، احیاى عاشورا، زنده نگه‌‌داشتن عاشورا و عمق‌‌یابى ژرفاى حادثه‌‌ى عاشورا است - چیز بسیار مبارك و مهمّى است.


یك نكته این است كه اصل انتساب هیئت به رزمندگان، یك معناى مهمّى دارد. رزمندگان یعنى كسانى كه در مواجهه‌‌ى با دشمن مجاهدت كردند؛ مجاهدت هم اعمّ از مقاتله است؛ مقاتله یعنى جنگ نظامى، مجاهدت مجموعه‌‌اى از انواع مبارزه‌‌ها است؛ جنگ نظامى، جنگ فكرى، جنگ روحى، جنگ اجتماعى، مجموع اینها اسمش مجاهدت است، مجاهدت شامل همه‌‌ى اینها هم هست. آن كسانى كه اهل مجاهدت در راه خدایند - یكى از خصوصیّات مجاهدت و معناى جهاد این است كه دشمن در مقابل انسان باشد؛ هر تلاشى را جهاد نمیگویند؛ ممكن است كسى یك كار علمى‌‌اى هم بكند [امّا] جهاد نباشد؛ جهاد، آن حركتى است كه در مواجهه‌‌ى با یك خصم، با یك دشمن، انجام میگیرد - و این خصوصیّت را دارند، این روحیّه را دارند، براى همه‌‌ى اجتماعات وجودشان مبارك است؛ چون اجتماعات بشرى خالى از دشمن نیستند - حالا كم یا زیاد؛ یك وقت مثل ما دشمن زیاد دارند، یك وقت هم این قدر دشمن ندارند امّا بالاخره دارند - و اگر چنانچه این جامعه در درون خود یك نیروى مواجه‌‌شونده و مقابله‌‌كننده‌‌اى داشته باشد كه همان مبارزین و رزمندگان و مجاهدین هستند، میتواند احساس امنیّت بكند؛ والّا اگر این را نداشته باشد، مثل بدنى است كه در درون خودش آن گلبول‌‌هاى سفید را كه مثلاً مأمور به مواجهه هستند، نداشته باشد؛ انواع و اقسام بیمارى‌‌ها بر این جامعه ممكن است عارض بشود. اینكه این مجموعه بیایند براى مسئله‌‌ى عاشورا و مسئله‌‌ى عزادارى حسین‌‌بن‌‌على (علیهماالسّلام) تلاش بكنند و كار كنند و آن را گرم و گرامى و زنده بدارند، این خیلى كار مناسب و لازمى است. بنابراین نَفْس این انتساب، یعنى انتساب هیئت عزادارى به رزمندگان، چیز مباركى است، چیز خیلى خوبى است، این را رها نكنید و هر چه میتوانید حفظ كنید و نگه دارید.



نكته‌‌ى دیگر این است كه اسم هیئت در آن تبادر عرفى، [به معنى‌‌] بى‌‌نظمى است؛ میگویند فلانى هیئتى عمل میكند، یعنى بى‌‌نظم عمل میكند. تقریباً میشود گفت شما اوّلین كسانى هستید كه آمدید این مجموعه‌‌اى را كه گویا طبیعتش طبیعت "بى‌‌نظمى" است، تحت نظم درآورید؛ این خیلى چیز خوبى است

.

خب، هیئتى بودن - كه به اصطلاح تعبیرى از بى‌‌نظم بودن است - به‌‌خاطر چیست؟ به‌‌خاطر این است كه وقتى كسى وارد هیئت امام حسین میشود هیچ‌‌كس به او نمیگوید فلان جا بنشین، فلان جا ننشین؛ فلان جور بنشین، فلان جور ننشین؛ كِى بیا، كِى برو؛ كاملاً همه‌‌ى تحرّكات، برخاسته‌‌ى از اراده‌‌ى مردم و خواست خود مردم است كه آن هم ناشى از ایمان آنها است؛ این چیز خیلى خوبى است، این را باید نگه دارید؛ یعنى ارتباط هیئت را به ایمان مردم و عشق مردم، و جاذبه و گیرایى خود هیئت و خود این كانون را براى دلهاى مردم باید نگه دارید، این را باید حفظ كنید، یعنى جورى نشود كه حالت ادارى و مانند اینها پیدا بكند

.

به نظر من مراكز شماها حسینیّه‌‌ها است. شما مركز ادارى نمیخواهید؛ حسینیّه، هیئت، مسجد، مراكز شما اینها است. یعنى اگر آمدیم ما اینجا را وابسته كردیم به یك اداره‌‌اى و یك ساختمانى و طبقه‌‌ى اوّل و طبقه‌‌ى دوّم و صندلى گردان و مانند اینها، این دیگر هیئت نمیشود؛ میترسم اشكال پیدا بكند، نمیگویم قطعاً هیئت نمیشود، امّا به نظرم میرسد كه طبیعت كار هیئت این است كه مردم با عشق و شور و اشك بیایند طرف مجلس امام حسین؛ این است كه اثر میكند؛ این است كه از دلش این انقلاب میجوشد، یا لااقل مزرَع خوبى براى رشد فضائل انقلابى و معارف انقلابى میشود

.

نكته‌‌ى بعد كه خیلى مهم است، همین مسئله‌‌ى تربیت نیروها یا حراست از نیروهاى گوینده و خواننده از خطاها و اشتباهات است؛ این خیلى مهم است. واقعاً یكى از گرفتارى‌‌هاى ما این است؛ حالا اسم مدّاحها بد در رفته، مخصوص مدّاحها نیست، مدّاح و غیر مدّاح ندارد. از كسانى كه در این ماجراى منبر رفتن و از عاشورا خواندن وارد بوده‌‌اند - اعم از مدّاح و منبرى و مانند اینها - مواردى دیده شده كه حرفهاى نامناسبى از اینها صادر شده. یك وقت حالا من و شما نشسته‌‌ایم، یك حرف غلطى هم از دهان بنده مى‌‌آید بیرون، چیزى نیست، [ چون‌‌] دو نفر پهلو هم نشسته‌‌اند، مهم نیست؛ یك وقت نه، ما هزار نفر، ده هزار نفر، گاهى پنجاه هزار نفر مستمع داریم، گاهى این جمعیّت تبدیل میشود به جمعیّتهاى میلیونى به‌‌خاطر انتشار؛ اینجا باید محاسبه بشودكه تأثیر یك حرف غلط و نامناسب بر روى ذهن مخاطب چیست. یك عدّه‌‌اى همان حرف غلط را قبول میكنند، و یك معرفت غلطى پیدا میكنند؛ یك عدّه‌‌اى آن را استنكار میكنند و این استنكار موجب میشود كه از اصل دین زده بشوند؛ بین كسانى و كسانى سرِ این حرف اختلاف مى‌‌افتد؛ ببینید، از چند جهت مجارى فساد به‌‌وجود مى‌‌آید براى یك حرف غلطى كه یك نفر میزند. از قدیم دیده بودیم ما - مخصوص حالا نیست؛ از بچّگى میرفتیم روضه و پاى منبر - گاهى روضه‌‌خوان‌‌ها روضه‌‌هایى میخواندند كه معلوم بود غلط است، معلوم بود خلاف است، امّا میخواندند؛ براى اینكه حالا چهارنفر مستمع دلشان بسوزد و گریه كنند. مگر به هر قیمتى باید این كار را كرد؟ حادثه را بیان كنید؛ با هنرمندى بیان كنند تا مردم دلشان شیفته بشود و منقلب بشود، نه اینكه خلاف بگویند. حالاها هم میشنوم، منبرى یا مدّاح سر منبر خطاب به امیرالمؤمنین میكند و میگوید آقا هرچه دارى از امام حسین دارى! شما فكرش را بكنید! این چه حرفى است و این چه مُهمل‌‌گویى‌‌اى است كه كسى این‌‌جور درباره‌‌ى امیرالمؤمنین حرف بزند؟ امام حسین هرچه دارد از امیرالمؤمنین دارد، امام حسین هرچه دارد از پیغمبر دارد؛ چرا نمیفهمند این معانى و این مسائل را؟ آن‌‌وقت ادّعا هم دارند، هرچه هم به دهنشان بیاید میگویند؛ یعنى اینها را خیلى باید به‌‌نظر من بزرگ بشمُریم.

یك نكته هم همین مطلبى است كه آقاى نجات اشاره كردند كه درست هم هست. هیئتها نمیتوانند سكولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سكولار ما نداریم! هركس علاقه‌‌مند به امام حسین است، یعنى علاقه‌‌مند به اسلام سیاسى است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معناى اعتقاد به امام حسین این است. اینكه آدم در یك مجلس روضه یا هیئت عزادارى مراقب باشد كه نبادا وارد مباحث اسلام سیاسى بشود، این غلط است. البتّه معناى این حرف این نیست كه هر حادثه‌‌ى سیاسى در كشور اتّفاق مى‌‌افتد، ما باید حتماً در مجلس روضه آن را با یك گرایش خاصّى - حالا یا این طرف، یا آن طرف - بیان كنیم و احیاناً با یك چیزهایى هم همراه باشد؛ نه، امّا فكر انقلاب، فكر اسلام، خطّ مباركى كه امام (رضوان الله علیه) در این مملكت ترسیم كردند و باقى گذاشتند، اینها بایستى در مجموعه‌‌ها و مانند اینها حضور داشته باشد

.

به هر حال كار كارِ بزرگى است، كار مهمّى است؛ و شایسته‌‌ترین مجموعه‌‌هایى كه میتوانند براى امام حسین عزادارى كنند، واقعاً همین مجاهدین فى‌‌سبیل‌‌الله‌‌اند، همین رزمندگانند، همین جوانها هستند؛ و شما این را قدر بدانید و این را هدایت كنید؛ هدایت كنید. این میتواند یك چشمه‌‌ى خورشید و چشمه‌‌ى نورى باشد براى اِشعاع در مغزها و در فكرها و در دلهاى مخاطبین كه بتواند اینها را از لحاظ معارف اسلامى و معارف دینى بالا ببرد

.

چقدر خوب است كه در محافل هیئتها، به مسئله‌‌ى قرآن - قرآن‌‌خوانى و معارف قرآنى - اهتمام ورزیده بشود؛ چقدر خوب است كه در این نوحه‌‌خوانى‌‌ها مضامین اسلامى، مضامین انقلابى، مضامین قرآنى گنجانده بشود؛ یك وقت هست كه سینه میزنند و صد بار با تعبیرات مختلف مثلاً میگویند «حسین واى»، خب این یك كارى است امّا هیچ فایده‌‌اى ندارد و هیچ چیزى از «حسین واى» انسان نمیفهمد و یاد نمیگیرد. یك وقت هست كه شما در همین مطلبى كه [عزادار] تكرار میكند و حرفى كه [با آن] سینه میزند، با زبان نوحه و با زبان شعر، یك مسئله‌‌ى روز، یك مسئله‌‌ى انقلابى، یك مسئله‌‌ى اسلامى، یك معرفت قرآنى را میگنجانید؛ او وقتى تكرار میكند، در ذهن او ملكه میشود؛ این خیلى باارزش است، كارى است كه هیچ‌‌كس دیگر غیر از شما نمیتواند این كار را بكند؛ یعنى هیچ رسانه‌‌اى واقعاً قادر نیست كه این‌‌جور معارف الهى را با جسم و جان و فكر و روح و احساس و عقل و مانند اینها آمیخته كند. لذا كار كار مهمّى است، كار بزرگى است و امیدواریم كه ان‌‌شاءالله خداى متعال بهتان توفیق بدهد و شما را مأجور بدارد كه بتوانید به بهترین وجهى ان‌‌شاءالله این كار را پیش ببرید.

والسّلام علیكم و رحمةالله و بركاته‌‌
*****************************
حسین که بود؟
حسین چه کرد؟
نقشی که از او سر زد تو همان کن.

**********
zqz.ir/heyat



مدیر وبلاگ : هیأت عاشقان سالار شهیدان
مطالب اخیر
برچسبها
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :