تبلیغات
هیأت عاشقان سالارشهیدان zqz.ir/heyat - مطالعه آنلاین کتاب با عناوین انتظار و مهدویت
 
هیأت عاشقان سالارشهیدان zqz.ir/heyat
حسین که بود؟ حسین چه کرد؟ نقشی که از او سر زد تو همان کن.

وبلاگ کتابخانه نور فهرست کتابهایی که با موضوعات انتظار و مهدویت در سایت کتابخانه دیجیتال نور آپلود کرده است و به صورت رایگان در اختیار بازدید کنندگان  قرار داده است را در یک فهرست 179 جلدی لینک کرده است.

با توجه به فضای مطالعه ای که در این وبلاگ درست شده است و موضوع مهدویت و حوادث پیش از ظهور به هر مناسبتی صفحاتی از وبلاگ پیشکسوتان را به خود اختصاص می دهد، مناسب دیدم که این فهرست را منتشر کنم.


با سه نکته در خور توجه:
مطالعه ی محتوای خیلی از این کتابها باعث می شود که:

اولا در قضاوت عجله نکنیم.
ثانیا بدون علم به موضوعی از جمله انتظار و ظهور نپردازیم،
ثالثا، برای انتشار آنچه بدست می آوریم، عجله نکنیم،



گفتنی است که 
هرکدام از فهرست زیر را با کلیک راست 
و باز کردن در   open in new tab  قابل مطالعه در صفحات جدید است


مطالعه کتاب با عناوین انتظار و مهدویت



اکنون که در حال آپلود کتاب هستیم کتابهایی با عناوین انتشار و مهدویت در حال انتشار بر روی سایت کتابخانه دیجیتال نور می باشد. این مجموعه کتاب ها که توسط کارشناسان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور برای نرم افزار مهدویت برگزیده است. امیدواریم با مطالعه این منابع غنی، اگاهی و اطلاع شما در شخصیت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه و مباحث دوره انتظار افزایش پیدا کند.

  1. ‏مهدی (ع) کیست؟ : در برگیرنده گفته‏های قاطع پیغمبر اکرم و یکایک ائمه طاهرین در معرفی مهدی(ع) با نام پدران او تا پیغمبر(ص) (ترجمه من هو المهدی)
  2.  مهدویت در منظر امام خمینی(ره)
  3. غیبت و مهدویت در تشیع امامیه
  4. امامت و مهدویت
  5. دادگستر جهان
  6. پیشگوئیها در علائم آخر الزمان
  7. راه مهدی (عج)
  8. سیمای جهان در عصر امام زمان (عج)
  9. موعود نامه فرهنگ الفبایی مهدویت
  10. عصر زندگی و چگونگی آینده انسان و اسلام (پژوهشی در انقلاب جهانی امام مهدی «عج»)
  11.  عصر ظهور
  12.  دار السلام در احوالات حضرت مهدی
  13. طبقات راویان احادیث مهدویت از طریق اهل سنت
  14. مکیال المکارم در فوائد دعا برای حضرت قائم علیه السلام (ترجمه)
  15. ترجمه کتاب الغییة
  16. هزار و یک نکته پیرامون امام زمان(عج)
  17. از فرات تا فرات
  18. انتظار پویا
  19. راز پنهانی و رمز پیدایی
  20. جزیره خضراء از افسانه تا واقعیت
  21. میر مهر جلوه هایی محبت امام زمان (عج)
  22. گفتمان مهدویت: سخنرانی و مقاله‌های گفتمان چهارم
  23. مجموعه آثار سومین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با رویکرد سیاسی و حقوقی
  24. نگرش هایی نو به آموزه مهدویت
  25. بررسی تطبیقی مهدویت در روایات شیعه و اهل سنت
  26. مهدویت پرسش ها و پاسخ ها
  27. مهدویت از دیدگاه دین پژوهان غربی
  28. تا ظهور
  29. سیمای امام مهدی (عج) در آیینه شعر عربی (همراه با توضیح و ترجمه برخی از آنها)
  30. نشانه های ظهور او
  31. نشانه هایی از دولت موعود
  32. آینده جهان(دولت و سیاست در اندیشه مهدویت)
  33. درسنامه مهدویت

بقیه را در ادامه مطلب ببینید


  1. علامات المهدی المنتظر فی خطب الامام علی و رسایله و احادیثه
  2. المهدویه عند اهل البیت
  3. الإمام المهدی علیه السلام فی روایات أهل السنة
  4. الامام المنتظر شبهات المرجفین
  5. ولادة الإمام المهدی علیه السلام
  6. امام مهدی (عج)
  7. الأحادیث المشترکة حول الإمام المهدی
  8. ظاهرة الغیبة و دعوی السفارة فی ظل امامة المهدی المنتظر (عج)
  9. الشموس المضیئة فی الغیبة و الظهور و الرجعة
  10. المهدی (عج)
  11. القول المختصر فی علامات المهدی المنتظر
  12. المقنع فی الغیبة
  13. دراسة فی علامات الظهور
  14. العقبری الحسان فی احوال مولانا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
  15. معجم الأحادیث الإمام المهدی علیه السلام
  16. موسوعة توقیعات الإمام المهدی علیه السلام
  17. الأحادیث المشترکة حول عیسی المسیح علیه السلام
  18. الحجة المنتظر (عج) (پیشوای منتظر)
  19. برکات حضرت ولی عصر علیه السلام: خلاصه العبقری الحسان تالیف علیاکبر نهاوندی
  20. صحیفة المهدی
  21. دلایل عقلی و نقلی امامت و مهدویت
  22. از غروب عاشورای حسینی (ع) تا طلوع ظهور مهدی (عج)
  23. عریضه نویسی به اهل بیت و امام زمان (عج)
  24. منجی موعود از منظر نهج البلاغه
  25. منجی از دیدگاه ادیان
  26. گوهر های ناب در کلام امام زمان (عج)
  27. علی (علیه السلام) و پایان تاریخ
  28. نشانه های یار و چکامه های انتظار
  29. آفتاب در سایه
  30. زنان در حکومت امام زمان (عج)
  31. امام مهدی (عج) در احادیث شیعه و سنی
  32. امام مهدی (عج) در قرآن
  33. اندیشه مهدویت و آسیب ها
  34. حضرت مهدی منتظر علیه السلام در اندیشه اسلامی (ترجمه)
  35. امامت و غیبت از دیدگاه علم کلام: ترجمه المقنع فی الغیبة
  36. آیینه اسرار
  37. حضرت مهدی (عج) فروغ تابان ولایت
  38. همراه با مهدی منتظر علیه السلام : بررسی تطبیقی مهدویت در اندیشه شیعه و سنی
  39. با جاری انتظار
  40. استراتژی انتظار (اراده معطوف به حق)
  41. نظریه ی اختیاری بودن ظهور
  42. اوضاع سیاسی اجتماعی و فرهنگی شیعه در غیبت صغری
  43. تحلیل تاریخی نشانه های ظهور
  44. مهدی (عج) ده انقلاب در یک انقلاب
  45. معجزات امام مهدی علیه السلام
  46. مهدویت (دوران ظهور)
  47. مهدویت (پیش از ظهور)
  48. سپیده امید : کاوشی در مهدویت
  49. زنده ی روزگاران
  50. ‏رهبری بر فراز قرون (پژوهشی درباره امام مهدی علیه السلام)
  51. مسیح یهودی و فرجام جهان (مسیحیت سیاسی و اصول‌گرا در آمریکا)
  52. ترسیم آفتاب
  53. دکترین مهدویت
  54. سیاست و مهدویت
  55. منجی در ادیان
  56. حج ابراهیمی حج مهدوی
  57. اوصاف المهدی (عج)
  58. عصاره خلقت درباره امام زمان علیه السلام
  59. داستانهایی از امام زمان عجل الله تعالی فرجه
  60. صحیفه المهدی
  61. تاریخ عصر غیبت نگاهی تحلیلی به عصر غیبت امام دوازدهم (عج)
  62. ‏ذلک یوم الخروج : دراسة حول ظهور الإمام المهدی علیه السلام
  63. امام المهدی (عج)موجود موعود
  64. در انتظار خورشید( مجموعه مقالات همایش در انتظار خورشید)
  65. یکصد پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان(عج)
  66. پژوهشی پیرامون زندگانی نواب خاص امام زمان (عج)
  67. سیره نبوی روایت داستانی ترجمه پارسی ذوره العلیاء فی سیره المصطفی
  68. از حسین علیه السلام تا مهدی(عج)
  69. پیچک انحراف: زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی گرایش برخی از مردم به مدعیان مهدویت و نیابت در دو قرن اخیر
  70. در انتظار ققنوس کاوشی در قلمرو موعود شناسی و مهدی باوری
  71. نینوا و انتظار تاملی نو
  72. امام حاضر مدیر ناظر مدیریت امام زمان(عج) در زمان غیبت
  73. دین شناسی از دیدگاه حضرت مهدی علیه السلام
  74. الحبل المتین فی احکام احکام الدین
  75. الحبل المتین فی احکام احکام الدین
  76. موعود ادیان
  77. ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی از دیدگاه اسلام ، مذاهب و ملل جهان
  78. اماکن مقدسه مرتبط با حضرت مهدی (عج)
  79. علائم ظهور
  80. جلوه های پنهانی امام عصر (عج)
  81. مهدویت و جهانی‌سازی
  82. وجود امام مهدی «علیه السلام» در پرتو عقل
  83. غیبت صغری
  84. تولد حضرت مهدی «علیه السلام»
  85. فلسفه حکومت عدل الهی
  86. غیبت کبری
  87. قرآن و ظهور حضرت مهدی «علیه السلام»
  88. وجود امام مهدی «علیه السلام» از منظر قرآن و حدیث
  89. امامت در سنین کودکی
  90. نظریه‌پردازی درباره آینده جهان
  91. وظایف ما در عصر غیبت
  92. بررسی دعای ندبه
  93. دکترین مهدویت تنها راه نجات بشر
  94. حکومت حضرت مهدی علیه السلام در عصر ظهور
  95. هنگامه ظهور
  96. امامت و غیبت
  97. دفاع از مهدویت
  98. وظیفة الأنام فی زمن غبیة الإمام علیه السلام
  99. المسائل العشر فی الغیبة
  100. خورشید مغرب (غیبت، انتظار، تکلیف)
  101. اولین میراث مکتوب درباره حضرت مهدی علیه السلام
  102. ‏۲۰۰ [دویست] پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان (عج)
  103. ‏موجز دایرة معارف الغیبة
  104. معرفت امام زمان (عج) و تکلیف منتظران
  105. ‏شش ماه پایانی (تقویم حوادث ششماهه پیش از ظهور)
  106. سفیانی و نشانههای ظهور
  107. غیبت امام مهدی (ع) از دیدگاه امام صادق (ع)
  108. فرائد فوائد الفکر فی الإمام المهدی المنتظر (عج)
  109. روزگار رهایی
  110. روزگار رهایی
  111. سفینة البحار و مدینة الحکم و الآثار مع تطبیق النصوص الوارده فیها علی البحار الانوار
  112. ابر پاییزی: تأویل پیشگویی‌های نوستر آداموس و روایات دینی
  113. بازگشت به دنیا در پایان تاریخ (تحلیل و بررسی مسئله رجعت)
  114. تاریخ مقام صاحب العصر و الزمان علیه السلام فی الحلة
  115. پاسخ ‏نامه شیخ جعفر کاشف الغطاء به عبد العزیز بن سعود (منهج الرشاد لمن اراد السداد)
  116. تاریخ مقام الإمام المهدی (عج) فی وادی السلام
  117. حقیقة الإعتقاد بالإمام المهدی المنتظر
  118. کشف الحق او الاربعون
  119. عصر الظهور (عربی)
  120. حیاه الامام المنتظر المصلح الاعظم
  121. ماذا قال علی علیه السلام عن آخر الزمان «الجفر الأعظم»
  122. بشارة الإسلام فی علامات المهدی علیه السلام
  123. لواء الانصار: شیوه‌های یاری قائم آل محمد علیهم السلام
  124. أصالة المهدویة فی الإسلام فی نظر اهل السنة و الجماعة
  125. مکیال المکارم در فوائد دعا برای حضرت قائم علیه السلام
  126. المهدی الموعود المنتظر عند علماء اهل السنه و الامامیه
  127. ترجمه الامام المهدی (عج) فی اعیان الشیعه
  128. مهدی منتظر عجل الله تعالی فرجه الشریف
  129. کتاب رجعت: چهارده حدیث [از ولادت امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف تا رجعت ائمه علیهم السلام]
  130. ‏نوید امن و امان : پیرامون بشارتهای قرآن مجید، فلسفه غیبت، طول عمر و شرح ولادت حضرت مهدی (عج)
  131. خط امان در ولایت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
  132. سیمای حضرت مهدی در قرآن
  133. روزنهای به خورشید: حکایت باریافتگان به حضور حضرت مهدی علیه السلام
  134. ابوالقاسم حسین بن روح نوبختی ( سفیر سوم)
  135. محمد بن عثمان( دومین سفیر آفتاب)
  136. او خواهد آمد
  137. پژوهه مهدوی
  138. با دعای ندبه در پگاه جمعه
  139. تحفه امام مهدی (عج)
  140. فرجام شناسی حیات انسان
  141. امام مهدی علیه السلام از ولادت تا ظهور
  142. مختصر کفایة المهتدی لمعرفة المهدی علیه السلام
  143. الحرکة الإصلاحیة من الحسین علیه السلام إلی المهدی علیه السلام
  144. الأربعون فی المهدی عجل الله تعالی فرجه و قصة الجزیرة الخضراء
  145. زمینه سازان انقلاب جهانی حضرت مهدی عج از دیدگاه روایات (با تجدید نظر و اضافات)
  146. المحجه فیما نزل فی القایم الحجه


برگرفته شده از صالحین پیشکسوت شهید زال ایگدر





نوع مطلب :
برچسب ها : کتابهایی که با موضوعات انتظار و مهدویت، پیشگوئیها در علائم آخر الزمان، استراتژی انتظار، عصر ظهور، صحیفة المهدی، دکترین مهدویت، انتظار،
لینک های مرتبط : صالحین پیشکسوت،


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


درباره وبلاگ

امام سید علی
حسینی خامنه ای:

هیئت‌ها نمی توانند سکولار باشند؛


هرکس علاقه‌‌مند به امام حسین(ع) است،

یعنى علاقه‌‌مند به اسلام سیاسى است،

اسلام مجاهد است،

اسلام مقاتله است،

اسلام خون دادن است،

اسلام جان دادن است

و معناى اعتقاد به امام حسین(ع) این است
********************************

... آن نقطه‌‌ى ثقل، احیاى عاشورا، زنده نگه‌‌داشتن عاشورا و عمق‌‌یابى ژرفاى حادثه‌‌ى عاشورا است - چیز بسیار مبارك و مهمّى است.


یك نكته این است كه اصل انتساب هیئت به رزمندگان، یك معناى مهمّى دارد. رزمندگان یعنى كسانى كه در مواجهه‌‌ى با دشمن مجاهدت كردند؛ مجاهدت هم اعمّ از مقاتله است؛ مقاتله یعنى جنگ نظامى، مجاهدت مجموعه‌‌اى از انواع مبارزه‌‌ها است؛ جنگ نظامى، جنگ فكرى، جنگ روحى، جنگ اجتماعى، مجموع اینها اسمش مجاهدت است، مجاهدت شامل همه‌‌ى اینها هم هست. آن كسانى كه اهل مجاهدت در راه خدایند - یكى از خصوصیّات مجاهدت و معناى جهاد این است كه دشمن در مقابل انسان باشد؛ هر تلاشى را جهاد نمیگویند؛ ممكن است كسى یك كار علمى‌‌اى هم بكند [امّا] جهاد نباشد؛ جهاد، آن حركتى است كه در مواجهه‌‌ى با یك خصم، با یك دشمن، انجام میگیرد - و این خصوصیّت را دارند، این روحیّه را دارند، براى همه‌‌ى اجتماعات وجودشان مبارك است؛ چون اجتماعات بشرى خالى از دشمن نیستند - حالا كم یا زیاد؛ یك وقت مثل ما دشمن زیاد دارند، یك وقت هم این قدر دشمن ندارند امّا بالاخره دارند - و اگر چنانچه این جامعه در درون خود یك نیروى مواجه‌‌شونده و مقابله‌‌كننده‌‌اى داشته باشد كه همان مبارزین و رزمندگان و مجاهدین هستند، میتواند احساس امنیّت بكند؛ والّا اگر این را نداشته باشد، مثل بدنى است كه در درون خودش آن گلبول‌‌هاى سفید را كه مثلاً مأمور به مواجهه هستند، نداشته باشد؛ انواع و اقسام بیمارى‌‌ها بر این جامعه ممكن است عارض بشود. اینكه این مجموعه بیایند براى مسئله‌‌ى عاشورا و مسئله‌‌ى عزادارى حسین‌‌بن‌‌على (علیهماالسّلام) تلاش بكنند و كار كنند و آن را گرم و گرامى و زنده بدارند، این خیلى كار مناسب و لازمى است. بنابراین نَفْس این انتساب، یعنى انتساب هیئت عزادارى به رزمندگان، چیز مباركى است، چیز خیلى خوبى است، این را رها نكنید و هر چه میتوانید حفظ كنید و نگه دارید.



نكته‌‌ى دیگر این است كه اسم هیئت در آن تبادر عرفى، [به معنى‌‌] بى‌‌نظمى است؛ میگویند فلانى هیئتى عمل میكند، یعنى بى‌‌نظم عمل میكند. تقریباً میشود گفت شما اوّلین كسانى هستید كه آمدید این مجموعه‌‌اى را كه گویا طبیعتش طبیعت "بى‌‌نظمى" است، تحت نظم درآورید؛ این خیلى چیز خوبى است

.

خب، هیئتى بودن - كه به اصطلاح تعبیرى از بى‌‌نظم بودن است - به‌‌خاطر چیست؟ به‌‌خاطر این است كه وقتى كسى وارد هیئت امام حسین میشود هیچ‌‌كس به او نمیگوید فلان جا بنشین، فلان جا ننشین؛ فلان جور بنشین، فلان جور ننشین؛ كِى بیا، كِى برو؛ كاملاً همه‌‌ى تحرّكات، برخاسته‌‌ى از اراده‌‌ى مردم و خواست خود مردم است كه آن هم ناشى از ایمان آنها است؛ این چیز خیلى خوبى است، این را باید نگه دارید؛ یعنى ارتباط هیئت را به ایمان مردم و عشق مردم، و جاذبه و گیرایى خود هیئت و خود این كانون را براى دلهاى مردم باید نگه دارید، این را باید حفظ كنید، یعنى جورى نشود كه حالت ادارى و مانند اینها پیدا بكند

.

به نظر من مراكز شماها حسینیّه‌‌ها است. شما مركز ادارى نمیخواهید؛ حسینیّه، هیئت، مسجد، مراكز شما اینها است. یعنى اگر آمدیم ما اینجا را وابسته كردیم به یك اداره‌‌اى و یك ساختمانى و طبقه‌‌ى اوّل و طبقه‌‌ى دوّم و صندلى گردان و مانند اینها، این دیگر هیئت نمیشود؛ میترسم اشكال پیدا بكند، نمیگویم قطعاً هیئت نمیشود، امّا به نظرم میرسد كه طبیعت كار هیئت این است كه مردم با عشق و شور و اشك بیایند طرف مجلس امام حسین؛ این است كه اثر میكند؛ این است كه از دلش این انقلاب میجوشد، یا لااقل مزرَع خوبى براى رشد فضائل انقلابى و معارف انقلابى میشود

.

نكته‌‌ى بعد كه خیلى مهم است، همین مسئله‌‌ى تربیت نیروها یا حراست از نیروهاى گوینده و خواننده از خطاها و اشتباهات است؛ این خیلى مهم است. واقعاً یكى از گرفتارى‌‌هاى ما این است؛ حالا اسم مدّاحها بد در رفته، مخصوص مدّاحها نیست، مدّاح و غیر مدّاح ندارد. از كسانى كه در این ماجراى منبر رفتن و از عاشورا خواندن وارد بوده‌‌اند - اعم از مدّاح و منبرى و مانند اینها - مواردى دیده شده كه حرفهاى نامناسبى از اینها صادر شده. یك وقت حالا من و شما نشسته‌‌ایم، یك حرف غلطى هم از دهان بنده مى‌‌آید بیرون، چیزى نیست، [ چون‌‌] دو نفر پهلو هم نشسته‌‌اند، مهم نیست؛ یك وقت نه، ما هزار نفر، ده هزار نفر، گاهى پنجاه هزار نفر مستمع داریم، گاهى این جمعیّت تبدیل میشود به جمعیّتهاى میلیونى به‌‌خاطر انتشار؛ اینجا باید محاسبه بشودكه تأثیر یك حرف غلط و نامناسب بر روى ذهن مخاطب چیست. یك عدّه‌‌اى همان حرف غلط را قبول میكنند، و یك معرفت غلطى پیدا میكنند؛ یك عدّه‌‌اى آن را استنكار میكنند و این استنكار موجب میشود كه از اصل دین زده بشوند؛ بین كسانى و كسانى سرِ این حرف اختلاف مى‌‌افتد؛ ببینید، از چند جهت مجارى فساد به‌‌وجود مى‌‌آید براى یك حرف غلطى كه یك نفر میزند. از قدیم دیده بودیم ما - مخصوص حالا نیست؛ از بچّگى میرفتیم روضه و پاى منبر - گاهى روضه‌‌خوان‌‌ها روضه‌‌هایى میخواندند كه معلوم بود غلط است، معلوم بود خلاف است، امّا میخواندند؛ براى اینكه حالا چهارنفر مستمع دلشان بسوزد و گریه كنند. مگر به هر قیمتى باید این كار را كرد؟ حادثه را بیان كنید؛ با هنرمندى بیان كنند تا مردم دلشان شیفته بشود و منقلب بشود، نه اینكه خلاف بگویند. حالاها هم میشنوم، منبرى یا مدّاح سر منبر خطاب به امیرالمؤمنین میكند و میگوید آقا هرچه دارى از امام حسین دارى! شما فكرش را بكنید! این چه حرفى است و این چه مُهمل‌‌گویى‌‌اى است كه كسى این‌‌جور درباره‌‌ى امیرالمؤمنین حرف بزند؟ امام حسین هرچه دارد از امیرالمؤمنین دارد، امام حسین هرچه دارد از پیغمبر دارد؛ چرا نمیفهمند این معانى و این مسائل را؟ آن‌‌وقت ادّعا هم دارند، هرچه هم به دهنشان بیاید میگویند؛ یعنى اینها را خیلى باید به‌‌نظر من بزرگ بشمُریم.

یك نكته هم همین مطلبى است كه آقاى نجات اشاره كردند كه درست هم هست. هیئتها نمیتوانند سكولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سكولار ما نداریم! هركس علاقه‌‌مند به امام حسین است، یعنى علاقه‌‌مند به اسلام سیاسى است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معناى اعتقاد به امام حسین این است. اینكه آدم در یك مجلس روضه یا هیئت عزادارى مراقب باشد كه نبادا وارد مباحث اسلام سیاسى بشود، این غلط است. البتّه معناى این حرف این نیست كه هر حادثه‌‌ى سیاسى در كشور اتّفاق مى‌‌افتد، ما باید حتماً در مجلس روضه آن را با یك گرایش خاصّى - حالا یا این طرف، یا آن طرف - بیان كنیم و احیاناً با یك چیزهایى هم همراه باشد؛ نه، امّا فكر انقلاب، فكر اسلام، خطّ مباركى كه امام (رضوان الله علیه) در این مملكت ترسیم كردند و باقى گذاشتند، اینها بایستى در مجموعه‌‌ها و مانند اینها حضور داشته باشد

.

به هر حال كار كارِ بزرگى است، كار مهمّى است؛ و شایسته‌‌ترین مجموعه‌‌هایى كه میتوانند براى امام حسین عزادارى كنند، واقعاً همین مجاهدین فى‌‌سبیل‌‌الله‌‌اند، همین رزمندگانند، همین جوانها هستند؛ و شما این را قدر بدانید و این را هدایت كنید؛ هدایت كنید. این میتواند یك چشمه‌‌ى خورشید و چشمه‌‌ى نورى باشد براى اِشعاع در مغزها و در فكرها و در دلهاى مخاطبین كه بتواند اینها را از لحاظ معارف اسلامى و معارف دینى بالا ببرد

.

چقدر خوب است كه در محافل هیئتها، به مسئله‌‌ى قرآن - قرآن‌‌خوانى و معارف قرآنى - اهتمام ورزیده بشود؛ چقدر خوب است كه در این نوحه‌‌خوانى‌‌ها مضامین اسلامى، مضامین انقلابى، مضامین قرآنى گنجانده بشود؛ یك وقت هست كه سینه میزنند و صد بار با تعبیرات مختلف مثلاً میگویند «حسین واى»، خب این یك كارى است امّا هیچ فایده‌‌اى ندارد و هیچ چیزى از «حسین واى» انسان نمیفهمد و یاد نمیگیرد. یك وقت هست كه شما در همین مطلبى كه [عزادار] تكرار میكند و حرفى كه [با آن] سینه میزند، با زبان نوحه و با زبان شعر، یك مسئله‌‌ى روز، یك مسئله‌‌ى انقلابى، یك مسئله‌‌ى اسلامى، یك معرفت قرآنى را میگنجانید؛ او وقتى تكرار میكند، در ذهن او ملكه میشود؛ این خیلى باارزش است، كارى است كه هیچ‌‌كس دیگر غیر از شما نمیتواند این كار را بكند؛ یعنى هیچ رسانه‌‌اى واقعاً قادر نیست كه این‌‌جور معارف الهى را با جسم و جان و فكر و روح و احساس و عقل و مانند اینها آمیخته كند. لذا كار كار مهمّى است، كار بزرگى است و امیدواریم كه ان‌‌شاءالله خداى متعال بهتان توفیق بدهد و شما را مأجور بدارد كه بتوانید به بهترین وجهى ان‌‌شاءالله این كار را پیش ببرید.

والسّلام علیكم و رحمةالله و بركاته‌‌
*****************************
حسین که بود؟
حسین چه کرد؟
نقشی که از او سر زد تو همان کن.

**********
zqz.ir/heyat



مدیر وبلاگ : هیأت عاشقان سالار شهیدان
مطالب اخیر
برچسبها
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :